Discolor: My Homebrew Game

Old topic!
The last post in this thread is over 60 days old. Posting in this thread will be considered a bump, so please make an attempt to be courteous if you go ahead with it.

If the last post is over 6 months old, it may instead be a better idea to start a new topic. If you aren't sure about what to do, feel free to ask a staff member for help, or try to locate a 'general questions'-type thread if it exists in this (sub-)forum.
Aug 4, 2010 at 6:14 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
LOL SIXTY CAN ACTALLY MAEK GAEMS? WAO
I've been working on a game these last couple days.
So far I've only made music for it and some sprites.
Here is the music PLZ REMIX IT SO IT DOESNT SUCK THX :D
I'll update this thread whenever I make significant progress in the development.
 
Aug 4, 2010 at 10:29 PM
In my body, in my head
Forum Moderator
"Life begins and ends with Nu."
Join Date: Aug 28, 2009
Location: The Purple Zone
Posts: 6000
If this is a game then what makes the game part?
GameMaker? MMF? Flash? Custom engine?
 
Aug 5, 2010 at 7:18 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
AHEM! Weren't we talking about my GAME here?

Noxid asked what I was making my game in. The answer is Game Maker.

Here's another music zip.

Please comment on the music and not copyright issues thx :p
I would like to know what you think of my music and if you have any ideas for improving it.
 
Aug 7, 2010 at 7:30 PM
Hoxtilicious
"Life begins and ends with Nu."
Join Date: Dec 30, 2005
Location: Germany
Posts: 3218
Age: 29
Hm, honestly I don't like the music too much :x
I think that there is a significant lack of instruments/good catchy melodies :/
Plus I never heared any chords, just a single melody and only sometimes there is a secound instrument D:
Also, why do you use MIDI? Why don't you sequence it?
 
Aug 7, 2010 at 7:34 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
Aug 7, 2010 at 8:07 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
HIGHLY BETAFUL TEST MAP
 
Aug 7, 2010 at 10:11 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
I prefer midis, actually.

WAV and MP3 take up too much space in a Game Maker standalone game and I can't load sounds from files w/o pro edition.

SOOO..... I amend my first post. Anyone who wants can remix the songs any way they want (or compose new ones) and post them here, and If I like it I'll use it and give you credit.
 
Aug 7, 2010 at 10:13 PM
graters gonna grate
"Heavy swords for sale. Suitable for most RPG Protagonists. Apply now!"
Join Date: Jul 2, 2008
Location: &
Posts: 1886
Age: 28
You might wanna actually edit the first post in that case.
 
Aug 7, 2010 at 11:00 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
Aug 7, 2010 at 11:07 PM
Banned
"Bleep, Bloop, Bleep, Bloop"
Join Date: Mar 1, 2009
Location:
Posts: 1587
Age: 25
sixtyseconds said:
PLZ RATE IT
2/10, as opposed to the previous 1/10. That's twice as good as before.
 
Aug 8, 2010 at 1:11 AM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
YAY it's twice as good. But could an actual forum member rate it, such as carrotlord or WoodenRat? Someone who isn't biased for or against me.
 
Aug 8, 2010 at 1:26 AM
Pirate Member
"Heavy swords for sale. Suitable for most RPG Protagonists. Apply now!"
Join Date: Dec 26, 2007
Location: Lithuania
Posts: 1945
I listened to the adventure ambient song. It was too boring and lacking variation.
 
Aug 8, 2010 at 1:29 AM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
WoodenRat said:
I listened to the adventure ambient song. It was too boring and lacking variation.
I meant rate the updated Dwarven Tunneling one, but w/e....

I'm going to redo Adventure Ambiance next.
 
Aug 8, 2010 at 2:19 AM
graters gonna grate
"Heavy swords for sale. Suitable for most RPG Protagonists. Apply now!"
Join Date: Jul 2, 2008
Location: &
Posts: 1886
Age: 28
I would agree with Fire that it got about twice as good, but I would say that it went from 3/10 to 6/10. It depends quite a bit on how well it fits in the context of the game though.
 
Aug 8, 2010 at 3:09 AM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
Wedge of Cheese said:
It depends quite a bit on how well it fits in the context of the game though.
How'bout for an underground area? As you can probably guess by the name, that's where I'm going to use it.
 
Aug 8, 2010 at 5:17 PM
inactive user
"All your forum are belong to us!"
Join Date: Feb 13, 2010
Location: undead parish
Posts: 625
Top